Algemene voorwaarden

ARTIKEL 1 – TOEPASSELIJKHEID

KINSEI, met ondernemingsnummer 0683.504.065 en maatschappelijke zetel te 1851 Humbeek, Dokter Carlierstraat 30 (info@kinsei.be , + 32 474 61 02 63), is een onderneming gespecialiseerd het op een natuurlijke manier begeleiden van honden en paarden naar meer levenskwaliteit door middel van therapie, behandeling, revalidatie en het organiseren van trainingen en opleidingen m.b.t. voeding, verzorging, communicatie, Shiatsu, TCG, cranio sacraal, sportmassage, taping en holistische therapie.

De algemene voorwaarden van de KINSEI zijn van toepassing op alle (online) inschrijvingen, bestellingen, opdrachten en overeenkomsten. De algemene voorwaarden maken integraal deel uit van elke samenwerking die op basis van een van voormelde wijzen tot stand komt tussen KINSEI en de klant en zijn bepalend voor de inhoud hiervan, alsmede voor de algehele rechtsverhouding tussen partijen. Tenzij expliciet anders vermeld in een schriftelijke overeenkomst of bijzondere voorwaarden gesloten tussen KINSEI en de klant, kan hier niet van worden afgeweken.In geval van afwijkende overeenkomst of bijzondere voorwaarden hebben deze laatste voorrang op de algemene voorwaarden, dewelke van toepassing blijven voor hetgeen niet gedekt wordt door de afwijkende overeenkomst of bijzondere voorwaarden.

De algemene voorwaarden van KINSEI zijn van toepassing met uitsluiting van de algemene voorwaarden van de klant.

Door het aanvragen van een offerte, het ondertekenen of goedkeuren van de offerte of overeenkomst, verklaart de klant kennis te hebben genomen van de algemene voorwaarden en deze te aanvaarden.

Indien een situatie zich voordoet dewelke niet geregeld werd in onderhavige algemene voorwaarden, dient deze geïnterpreteerd te worden conform het gemene recht rekening houdende met de geest van deze algemene voorwaarden.De eventuele nietigheid of ongeldigheid van één van de hierna vermelde bepalingen, heeft in geen geval invloed op de geldigheid van de andere bepalingen, dewelke integraal van kracht blijven.

KINSEI behoudt zich het recht voor de algemene voorwaarden ten allen tijden te wijzigen. Eventuele wijzigingen zullen van toepassing worden op elke nieuwe offerte, overeenkomst of opdracht. Voor lopende orders en opdrachten op het ogenblik van de wijziging blijven de algemene voorwaarden gelden zoals bestaande tijdens het tot stand komen van deze opdracht of deze bestelling.


ARTIKEL 2 – OFFERTE, OVEREENKOMST EN MEERWERKEN

Alle offertes en (online) aanbiedingen van KINSEI zijn vrijblijvend en worden steeds gemaakt onder alle voorbehoud. In het geval van tijdelijke aanbiedingen waaraan beperkte geldigheidsduur of bijzonder voorwaarden gekoppeld worden, zal KINSEI hier uitdrukkelijk melding van maken in de offerte of op wiens website in geval van online bestellingen of inschrijvingen.

Behoudens andersluidende bepaling, kennen offertes die door KINSEI worden uitgeschreven een geldigheidsduur van veertien (14) kalenderdagen. Indien de klant pas na het verstrijken van de geldingsduur intekent op de offerte, is KINSEI niet gebonden aan de in de offerte weergegeven prijzen en modaliteiten, maar zullen de prijzen en modaliteiten gelden zoals gehanteerd door KINSEI op het ogenblik van het intekenen op de offerte.


ARTIKEL 3 – ALGEMENE VERPLICHTINGEN VAN KINSEI

Opleidingen vinden plaats op de door KINSEI aangegeven data en locatie.

KINSEI behoudt zich het recht voor om een bepaalde dienstverlening te weigeren wanneer zij van mening is dat de gezondheid of conditie van het dier niet optimaal is, bij gebreke aan positieve vooruitzichten of resultaten, dan wel wanneer de gewenste behandeling het dier niet ten goede zal komen.

KINSEI verbindt zich bij het aangaan van de overeenkomst tot het vertrouwelijk behandelen van alle informatie die haar wordt verstrekt door de klant. KINSEI zal deze informatie enkel aanwenden ten behoeve van de klant en ter uitvoering van haar opdracht.


ARTIKEL 4 – ALGEMENE VERPLICHTINGEN VAN DE KLANT

De klant verbindt zich er toe alle informatie tijdig te verstrekken die noodzakelijk geacht wordt door KINSEI om de toevertrouwde opdracht op doeltreffende wijze te kunnen uitvoeren. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de verstrekte gegevens. Bij gebreke aan tijdige verstrekking van de correcte informatie heeft KINSEI het recht de uitvoering van de overeenkomt op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende additionele kosten in rekening te brengen. De klant vrijwaart KINSEI voor aanspraken van derden wegens schade voortvloeiend uit het onjuist of onvolledig karakter van de verstrekte informatie en gegevens.

Onder door de klant aan te leveren informatie wordt onder meer verstaan: identificatiegegevens van de klant en het dier, informatie betreffende de gezondheidstoestand van het dier, gekende allergieën of intoleranties, dieet, medicatiegebruik en in voorkomend geval de klachten waarmee het dier geconfronteerd wordt, alsmede de gewenste behandeling.

In geval van gebreken of tekortkomingen is de klant verplicht KINSEI hiervan in kennis te stellen binnen de twee (2) kalenderdagen vanaf het beëindigen van de opleiding, de behandelingssessies of de opdracht. Dit door middel van een met reden omkleed schrijven (brief, mail of aangetekende zending), inclusief foto’s indien de gebreken of tekortkomingen betrekking hebben op de behandeling van honden en/of paarden. Bij gebreke aan (tijdige) reactie, wordt de klant geacht akkoord te gaan met de uitvoering van de opdracht. In geval van tijdige reactie dient KINSEI, wanneer zij van mening is dat de klacht gegrond is, een termijn van één (1) maand te worden gegund om tegemoet te komen aan de vermeende tekortkoming, alvorens de klant beroep kan doen op diens overige rechten (ontbinding, schadevergoeding etc.). De klant erkent dat deze periode redelijk is, gelet op de betrokken dienstverlening waarin KINSEI voorziet.


ARTIKEL 5 – (ONLINE) TRAINING EN OPLEIDING

Behoudens andersluidende overeenkomst in geval van (online) trainingen en opleidingen, aanvaardt de klant dat de (online) trainingen en opleidingen ontwikkeld werden voor een ruimer publiek en aldus niet noodzakelijk toegespitst op de specifieke behoeften van de klant.

Het organiseren en geven van (online) trainingen en opleidingen neemt de vorm aan van een inspanningsverbintenis, waarbij KINSEI alle redelijke maatregelen tracht te nemen teneinde de (online) trainingen of opleidingen op de vooropgestelde data te laten plaatsvinden. In geval van onvoorziene of onvermijdbare omstandigheden, dewelke als overmacht gekwalificeerd worden, zoals o.m. ziekte, overlijden, bedrijfsstoornissen, technische problemen of tekortkomingen vanwege leveranciers of onderaannemers, heeft KINSEI het recht de inhoud of locatie te wijzigen, dan wel de (online) training of opleiding te verplaatsen.

Voor trainingen en opleidingen die uit verschillende niveaus of lesdagen bestaan en waarvoor de klant op het geheel inschrijft, zit één (1) examen en één (1) herkansing vervat.


ARTIKEL 6 – TERMIJNEN

De (online) trainingen en opleidingen vinden plaats op de door KINSEI vastgestelde data en locatie.


ARTIKEL 7 – INTELLECTUELE RECHTEN

Alle informatie, inclusief knowhow, documenten, cursussen, lesmaterialen, tekeningen, logo’s, ideeën en procestechnieken ontwikkeld door KINSEI die tijdens (online) trainingen, opleidingen, seminaries of infosessies worden aangewend, blijven de uitsluitende intellectuele eigendom van KINSEI zonder dat hierbij enig auteursrecht, noch reproductierecht wordt toegekend aan de klant. De loutere overdracht van informatie, knowhow, documenten, cursussen, lesmaterialen, tekeningen, logo’s, ideeën of procestechnieken aan de klant doet hier geen afbreuk aan.

Het is de klant niet toegestaan om zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van KINSEI gegevens uit en/of gedeelten van het verstrekte lesmateriaal door te geven aan derden, te publiceren, te verspreiden of te vermenigvuldigen op welke wijze dan ook.

De URL’s van de webportalen die toegang bieden tot online opleidingen en/of videomateriaal mogen onder geen beding doorgegeven worden aan derden.

Het is de klant niet toegestaan de informatie, knowhow, documenten, cursussen, lesmaterialen, tekeningen, ideeën of procestechnieken dewelke tot de uitsluitende intellectuele eigendom van KINSEI behoren te imiteren, te wijzigen of te modificeren zonder voorafgaandelijke schriftelijke toestemming van KINSEI.


ARTIKEL 8 – NIET CONCURRENTIE

Door kennisname en aanvaarding van deze algemene voorwaarden verbindt de klant die deelneemt aan (online) trainingen of opleidingen zich er toe zich gedurende de duurtijd van de (online) trainingen of opleidingen, alsmede voor een periode van één (1) jaar nadien te onthouden van het in eigen naam en voor eigen rekening, dan wel in naam en voor rekening van derden, organiseren of geven van (online) trainingen of opleidingen, workshops of studiedagen en dit binnen België, bij gebreke waaraan KINSEI het recht heeft op schadeloosstelling met een forfaitair minimum van 2.000,00 € per vastgestelde inbreuk en 200,00 € per dag dat de inbreuk voortduurt, onverminderd het recht van KINSEI om een hogere schadevergoeding te vorderen.

Deze bepaling is niet van toepassing indien de klant voorafgaandelijke schriftelijke toestemming tot het organiseren van (online) trainingen of opleidingen vanwege KINSEI bekomt, dan wel wanneer de klant in opdracht en voor rekening van KINSEI in (online) trainingen of opleidingen voorziet.


ARTIKEL 9 – PRIJZEN EN BETALINGEN

De prijzen van KINSEI worden gebaseerd op de omvang en complexiteit van de opdracht en zijn deze zoals weergegeven op de website, in de offerte of overeenkomst.

De vermelde prijzen worden weergegeven in euro (€) en zijn steeds exclusief BTW (21%). Behoudens afwijkende schriftelijke afspraken, zijn de kosten voor benodigde materialen en hulpmiddelen voor het uitvoeren van de opdracht of behandeling in de prijs inbegrepen. De prijzen voor trainingen en opleidingen zijn, behoudens anders vermeld, steeds inclusief lesmateriaal, catering en accommodatie.

Vanaf het ogenblik dat de offerte of overeenkomst wordt goedgekeurd of de klant de (online) inschrijving bevestigt, bestaat er een betalingsplicht in hoofde van de klant.

De producten en diensten zijn contant betaalbaar door middel van de daartoe opengestelde betalingsmethoden. Alle betalingen dienen te gebeuren op het adres van de maatschappelijke zetel van KINSEI.

Alle facturen dienen betaald te worden binnen de veertien (14) kalenderdagen na factuurdatum en dit zonder enige korting of inhouding van welke aard ook.

KINSEI behoudt zich het recht voor om bij gebreke aan tijdige betaling van de factuur de overeenkomst mits eenvoudige kennisgeving, doch zonder vereiste tot ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst, op te schorten, dan wel met onmiddellijke ingang te beëindigen, zonder enig recht op schadevergoeding in hoofde van de klant.

Opmerkingen met betrekking tot de factuur dienen uiterlijk binnen de acht (8) kalenderdagen na de factuurdatum kenbaar worden gemaakt aan KINSEI en dit op schriftelijke wijze (brief, mail of aangetekende zending). Bij gebreke aan tijdig protest, wordt de klant geacht akkoord te gaan met de inhoud van de factuur.


ARTIKEL 10 – HERROEPINGSRECHT

De bepalingen opgenomen onder dit artikel zijn uitsluitend van toepassing op overeenkomsten op afstand afgesloten door particuliere klanten (consument – B2C) buiten de lokalen van KINSEI om, in het bijzonder (online) inschrijvingen voor (online) trainingen of opleidingen.

De klant beschikt over een wettelijke bedenktermijn van veertien (14) kalenderdagen vanaf het afsluiten van de overeenkomst en dit zonder opgave van redenen. De klant oefent diens herroepingsrecht geldig uit door binnen deze termijn KINSEI op de hoogte te brengen van zijn/haar beslissing hiertoe middels aangetekende zending.

Bovenvermeld herroepingsrecht is niet van toepassing op overeenkomsten m.b.t.:

online trainingen of opleidingen die worden aangevat tijdens de herroepingstermijn ingevolge waarvan de klant afstand doet van diens herroepingsrecht;

De door de klant betaalde bedragen worden bij een tijdig en geldig beroep op het herroepingsrecht binnen de veertien (14) dagen na ontvangst van het verzoek terug gestort. Eventuele reeds gepresteerde diensten of kosten worden afgehouden van het terug te betalen bedrag.


ARTIKEL 11 – GEBREKEN EN BURGERLIJKE AANSPRAKELIJKHEID

De klant heeft de verplichting om via een met reden omkleed schrijven (brief, mail of aangetekende zending) tekortkomingen met betrekking tot de geleverde diensten te melden aan KINSEI en dit binnen de twee (2) kalenderdagen nadat de diensten zijn geleverd. Bij gebreken of tekortkomingen die tijdig werden gemeld en waarvan KINSEI meent dat deze gegrond zijn, beschikt zij over een termijn van één (1) maand om hieraan tegemoet te komen, alvorens de klant beroep kan doen op diens overige rechten (ontbinding, schadevergoeding etc.).De klant erkent dat deze periode redelijk is gelet op de betrokken dienstverlening waarin KINSEI voorziet.

Gebreken in de uitvoering of niet conformiteit van de dienstverlening, dewelke zichtbaar waren op het ogenblik van het uitvoeren van de toevertrouwde opdracht en waarvan de klant wordt geacht kennis genomen te hebben, worden gedekt door de aanvaarding van de dienstverlening en komen niet in aanmerking voor enige vorm van schadeloosstelling door KINSEI, onverminderd of deze voortvloeien uit handelingen of omissies in hoofde van KINSEI. Deze aanvaarding kan uitdrukkelijk, dan wel stilzwijgend plaatsvinden.

In geval van behandelingen is KINSEI uitsluitend aansprakelijk voor schade toegebracht aan het behandelde dier en enkel wanneer deze het gevolg is van een toerekenbare tekortkoming, dan wel nalatigheid in hoofde van KINSEI. Gebreken, gevoeligheden, afwijkingen of schade dewelke intrinsiek aanwezig waren bij het te behandelen dier, dan wel voortvloeien uit verkeerdelijk verschafte informatie, verouderde informatie of uitdrukkelijke instructies door de klant, kunnen geen aanleiding tot aansprakelijkheid in hoofde van KINSEI.

In geval de klant aanvang of voortzetting van de behandeling verzoekt ondanks ongeschikte medische parameters of gebrek aan positieve vooruitzichten/resultaten, vindt de uitvoering hiervan steeds plaats op uitsluitende verantwoordelijke van de klant.

KINSEI neemt geen verbintenissen op voor wat betreft het te bereiken resultaat van een behandelingsplan. Zij kan dan ook niet verantwoordelijk gehouden worden voor het niet behalen het verwachte of gewenste resultaat.

KINSEI kan voorts niet aansprakelijk gesteld worden voor schade, dan wel het niet bekomen van het verwachte of gewenste resultaat bij een behandeling wanneer deze het gevolg is van de beslissing van de klant tot het voortijdig stopzetten van het behandelingsplan.

De klant vrijwaart KINSEI in hoofdsom, kosten en interesten voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de opdracht of overeenkomst schade (beweren) geleden te hebben.

De klant erkent en aanvaardt dat KINSEI de excepties en exoneraties, die een fabrikant of onderaannemer ten aanzien van KINSEI kan inroepen, eveneens aan de klant kan tegenwerpen.

In geval van (online) trainingen of opleidingen is de aansprakelijkheid van KINSEI steeds beperkt tot de inschrijvingsprijs. KINSEI kan in dergelijk geval nooit aansprakelijk gesteld worden voor schade voortvloeiend uit verlies van omzet, winstderving en dergelijken, noch voor schade berokkent aan de klant, de behandelde dieren van de klant of van derden. In geval van behandelingen of andere dienstverlening blijft de aansprakelijkheid van KINSEI en de daaruit voortvloeiende verplichting tot schadeloosstelling beperkt tot het bedrag waarvoor de beroepsaansprakelijkheidsverzekering of de BA-uitbating van KINSEI tussenkomst verleend, dan wel het factuurbedrag voor de betrokken dienstvelening. KINSEI is in geen geval aansprakelijk voor vermogensschade, winstderving, materiële schade, indirecte schade of gevolgschade.

Op straffe van verval van recht, dient iedere vordering van de klant tot schadevergoeding dient te worden ingesteld binnen een termijn van drie (3) maanden nadat de feiten waarop deze vordering wordt gebaseerd gekend waren door de klant of redelijkerwijze gekend konden zijn.

 

ARTIKEL 12 – OVERMACHT EN BEËINDIGING OVEREENKOMST

In geval van tijdelijke overmacht worden de verplichtingen van KINSEI onder deze overeenkomst, geschorst of beperkt gedurende de periode van overmacht zonder enige aansprakelijkheid in hoofde van KINSEI.

Onder overmacht dient te worden verstaan: elke onvoorzienbare en onvermijdbare gebeurtenis onafhankelijk van de wil van KINSEI die een onoverkomelijk beletsel uitmaakt voor de nakoming van diens verbintenis, zoals, maar niet beperkt tot ziekte, overlijden, bedrijfsstoornissen, technische problemen of tekortkomingen vanwege leveranciers of onderaannemers, embargo’s, wettelijke verplichtingen of verboden, terrorisme of oorlog.

Indien de overeenkomst door overmacht gedurende meer dan drie (3) maanden niet kan uitgevoerd worden en aldus niet meer als tijdelijk aanzien kan worden, hebben zowel KINSEI als de klant het recht om de overeenkomst op schriftelijke wijze te herzien of te beëindigen, mits betaling van de reeds geleverde diensten, doch zonder dat schadevergoeding verschuldigd is aan de andere partij. In geval de overeenkomst bestaat uit het voorzien van (online) opleidingen en trainingen heeft KINSEI het recht de inhoud of locatie te wijzigen, dan wel de (online) training of opleiding te verplaatsen en dit ongeacht de duurtijd van de overmachtssituatie.


ARTIKEL 13 – PRIVACY EN GEGEVENSBESCHERMING

KINSEI erkent het belang van een veilige verwerking van persoonsgegevens (waaronder naam, adres, mailadres, locatiegegevens en overige persoonlijke data van natuurlijke personen) conform de heersende nationale regelgeving, waaronder de wet van 30 juli 2018, alsmede Verordening (EU) 2016/679 en tracht deze na te leven.

De door KINSEI verzamelde persoonsgegevens zullen, aangewend worden ter uitvoering van de dienstverlening, om de klant op de hoogte te houden van de overeenkomst, alsmede elk gericht doel waarvoor de klant expliciet toestemming heeft verleend. KINSEI erkent de persoonsgegevens vertrouwelijk te zullen verwerken ten behoeve van of in opdracht van de klant. Er zal geen enkele persoonsgebonden informatie worden verwerkt zonder dat KINSEI hiertoe een rechtvaardigingsgrond kan inroepen of de benodigde toestemming heeft verkregen.

Uitgezonderd in de gevallen zoals bij wet bepaald, overheidsbevel, gerechtelijke beslissing, of in uiterste noodzaak, zullen de persoonsgegevens onder geen beding worden overgemaakt aan derden, behoudens uitdrukkelijke voorafgaande en schriftelijke toestemming vanwege de klant of wanneer KINSEI beroep doet op derden, dewelke noodzakelijkerwijze in kennis gesteld dienen te worden van de verstrekte persoonsgegevens voor het uitvoeren van de overeenkomst. In dergelijk geval ziet KINSEI toe op de naleving van de wetgeving ter zake door deze derden.

KINSEI verbindt zich er toe de nodige technische en organisatorische maatregelen te zullen treffen om verlies of enige andere vorm van onrechtmatige verwerking van persoonsgegevens tegen te gaan, rekening houdende met de stand van de techniek, de gebruiken in de betrokken sector, en de aard van de verwerking.

De klant heeft het recht op inzage, kosteloze verbetering en/of weglating van diens verzamelde persoonsgegevens te verzoeken, alsmede het recht om diens toestemming in te trekken of om de overdraagbaarheid van diens gegevens te verzoeken. De door KINSEI verzamelde gegevens kunnen geraadpleegd worden na schriftelijk verzoek aan KINSEI (info@KINSEI.be)

De persoonsgegevens die voor het opmaken van de offerte of het uitvoeren van de overeenkomst worden opgevraagd, worden niet langer bewaard dan noodzakelijk voor de uitvoering van de desbetreffende dienstverlening. Indien KINSEI de gegevens voor een langere periode bewaard, baseert zij zich hier ten alle tijden voor op de nodige rechtvaardigingsgronden, waaronder de wettelijke verplichtingen inzake boekhouding, aansprakelijkheid en garantie.

Vragen en/of klachten met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens kunnen gericht worden aan het centrale contactpunt bij KINSEI (info@KINSEI.be of + 32 474 61 02 63). Voor meer informatie kan u steeds het privacybeleid consulteren.


ARTIKEL 14 – BEVOEGDHEID EN TOEPASSELIJK RECHT

Voor vragen of bemerkingen kan de klant zich richten tot KINSEI (info@KINSEI.be of +32 474 61 02 63).

Uitsluitend de rechtbanken behorende tot het gerechtelijk arrondissement waar de maatschappelijke zetel van KINSEI is gevestigd, zijn bevoegd om kennis te nemen van geschillen tussen de klant en KINSEI die uit de overeenkomst of de toepassing van de algemene voorwaarden voortvloeien of hiermee enig verband houden.

De overeenkomst, algemene voorwaarden en alle daaruit voortvloeiende handelingen worden exclusief beheerst door het Belgische Recht en dienen overeenkomstig de Belgische wetgeving te worden geïnterpreteerd.

Share by: